7473 (1)
7498 (1)
7470 (1)

Meer weten over de geschiedenis, de identiteit en ons team?

Meer weten over de geschiedenis, de identiteit en ons team?

Ons onderwijs

De Ark heeft een eigen onderwijsconcept, namelijk MIC.

Ons onderwijs

Meer weten over meervoudige intelligentie en coöperatief leren?

Voor ouders

Informatie voor toekomstige ouders en ouders die al betrokken zijn bij de school.

Voor ouders

Hier vind u de schoolgids, roosters en informatie over en van de geledingen.

de ark

MIC onderwijs brengt al het goede samen

Hartelijk welkom op de website van basisschool De Ark. We zijn blij dat u onze website bezoekt, maar een persoonlijk bezoek aan onze school vinden wij natuurlijk nog leuker! Wilt u onze school bekijken? Maak dan een afspraak of loop eens binnen. U bent van harte welkom. Vriendelijke groet, Riëtte Smit (directeur De Ark)

Talenten en intelligenties

MIC doet recht aan talenten van de kinderen en draagt bij aan meer begrip voor talenten van anderen. Nieuwsgierigheid, creativiteit en ondernemend zijn, spelen een essentiële rol binnen ons onderwijs. We vinden dat ons MIC-onderwijs het beste aansluit bij de manier waarop kinderen zich ontwikkelen en leren. Voor elke intelligentie hebben we iets moois ontwikkeld op school en deze zijn zichtbaar in en om de school.

Theorie en praktijk

MIC zorgt voor continuïteit met een sterk klassenmanagement. De kansen voor kinderen worden vergroot door coöperatief werken uitdagend aan te bieden. De kinderen worden uitgerust voor een samenleving waarin ze veel zelfstandig en ook in teamverband moeten werken en leven. Die zie je terug in de verschillende ateliers.

Hulp en ontwikkeling

Aan de basisbehoeften relatie, competen-tie en autonomie wordt op een natuurlijke manier tegemoet gekomen. Echt leren kan alleen als kinderen betrokken zijn bij hun leerproces. Omdat we aansluiten bij de individuele mogelijkheden van kinderen, kiezen we ervoor om kinderen binnen de groep lesstof aan te bieden met instructie op eigen niveau.